اخبار سایت

جديترين خبرهاي مشاورین املاک آبادگران شمال

منظور از ویلای جنگلی چيست؟

منظور از ویلای جنگلی چيست؟

 

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری و سودآوری در ایران خرید و ساخت ویلا در شمال است.

مناطق شمالی خصوصا غرب مازندران ( نوشهر تا رویان ) به جهت نزدیکی به تهران ،وجود بندر و فرودگاه ،همچنین منطقه ویژه اقتصادی نوشهر ،از طرفی آب هوای معتدل خزری باد طبیعت بکر و زیبایی که دارد مقصد اصلی خیلی از مسافران و سرمایه گذاران میباشد.

ملک های زیادی ( داخل یافت ) در شمال کشور وجود دارند که زمینه مناسبی برای ساخت ویلا هستند.
چند سال اخیر ، ساخت ویلا در شمال با توجه به سوددهی و ارزش افزوده بالایی برخوردار بوده است .
بنابراین سرمایه گذاران پیمانکاران به دنبال ساخت و ساز ویلا در شمال هستند.
‌یکی از انواع ویلاهایی که خرید وفروش مناسبی داشته و در هر زمان معاملات انجام می گیرد، ویلای جنگلی میباشد .

 

 

ویلای جنگلی

این نوع سازه  در ناحیه شمالی کشور با توجه به نوع آب و هوای مناسب جنگلی و رطوبت کمتری که نسبت به ویلاهای ساحلی دارند بیشتر مورد توجه خریداران هستند.

اصولا اینگونه سازه ها از سمت جاده اصلی تا پای کوه به نام ویلای جنگلی می‌شناسند.

از دیگر ویژگی آن ،قرار داشتن در اطراف باغات و جنگل ها همچنین به دور از هیاهو و شلوغی شهر ساخته شده اند و مکانی بدون سر و صدا برای افرادی که قصد استراحت دارند و از طرفی اشخاصی که مشکلات ریوی و قلبی عروقی دارند ،تمایل زیادی به خرید ویلای جنگلی دارند زیرا در ویلاهای جنگلی کمتر آلودگی هوا و صوتی وجود دارد و هوای آن ناحیه کاملاً  تمیز است.

امروزه شاهد هستیم خیلی از پیمانکاران تلاش نمودند ویلاهای جنگلی را در تیپ های مختلف با استفاده از بهترین متریال دارای برند ایجاد نمایند

یکی از مهم‌ترین مسائل در ساخت و ساز، بستگی به زمان احداث بنا در شمال ، رعایت اصول معیارهای فنی و مهندسی است. به جهت اینکه میزان درصد رطوبت بالایی که در این مناطق وجود دارد،باید اسکلت سازه از بتن ساخته شود .

ایجاد اسکلت آهنی در شمال کشور توصیه نمی شود چرا که به دلیل رطوبت آن بعد از مدت کوتاهی دچار فرسودگی و اکسیده می  شود .

بعد از اسکلت بتنی ،سعی شود در دیوار چینی با توجه به شرایط آب و هوایی از بلوک سیمانی استفاده گردد و کمتر از آجر بکار گرفته شود .

در مورد نمای بیرونی ویلاها ،بیشتر با نطر مالکین اجرا می‌شود.
در حال حاضر اغلب نمای بیرونی ویلا ها در طرح رومی بوده است که با سقف شیروانی سنخیت دارد به جهت اینکه در شمال باران فراوان می بارد سقف شیروانی از تخریب و آسیب به ساختمان در اثر باران های متمادی جلوگیری می کند.

امروزه با توجه به اقتصاد نامتعادلی که در ایران وجود دارد و توسعه سرمایه‌گذاری برای افراد تا حدودی مشکلاتی بوجود می آید لذا ساخت ویلاهای جنگلی برای هر فردی جهت سودآوری و ارزش افزوده ریسک کمتری دارد .

 

با توجه به همین دلایل است که دیگر افرادی که به دنبال سرمایه گذاری هستند کمتر پول شان را در بانک قرار می دهند .
از جمله راه های دیگر سرمایه‌گذاری، خرید طلا و ارز است که ریسک بسیار بالایی دارد ممکن  است شما با خریدن طلا در مدت کوتاهی سرمایه تان را چند برابر کنید و یا ضرر کامل داشته باشید.

 

 

 

امتیازات ویلاهای جنگلی :

اینگونه ویلاها نسبت به ویلاهای ساحلی از آرامش و سکوت بیشتری برخوردار بوده اند . از جهت دیگر  رفت و آمد و شلوغی کمتر است و برای افرادی که دوست دارند در محیطی خلوت استراحت کنند گزینه بسیار مناسبی است.

از جهاتی بیشتر ویلاهای جنگلی به در دل جنگل ساخته می شوند از نظر میزان اکسیژن و هوای مطبوع سالم در میانگین بالاتری از ویلاهای ساحلی قرار دارند.

به دلیل میزان رفت وآمد کمتر خودروها در نواحی جنگلی ،باعث میزان آلودگی کمتر زیست محیطی و سرب نیز در این ناحیه شده است .
همین موضوع است که تعداد افرادی که مشکل قلبی و ریوی دارند ترجیح می دهند ویلای جنگلی خریداری کنند.
از طرفی میزان رطوبت در مناطق جنگلی شمال کمتر از مناطق ساحلی است و به همین دلیل بیشتر مورد توجه عموم‌مردم قرار دارد.

 

 

نکات ضروري:

در زمان خرید ویلای جنگلی ،حضورا به محل مورد نظر مراجعه کنید و خودتان مشخصات ویلا و زمین را از نزدیک مشاهده کنید .
متاسفانه برخی از افراد سودجو با تبلیغات دروغین در فضای مجازی ویلایی خراب را در جنگل به عنوان ویلا و زمین برای ساخت به شما می فروشند.

با حضور و دقت بیشتر و استفاده از کارشناسان مطمئن املاک و کمی وقت بیشتر می توانید به راحتی از هدر رفتن سرمایه تان جلوگیری کنید.

یکی از امتیازات مهم اکثر سازه های جنگلی ، داشتن ویوی عالی و زیبا به روی طبیعت و کوه است، برای اینکه بتوانید از چشم انداز ویلا استفاده کنید در هنگام خرید توجه داشته باشید تا ویلاهای دیگر با فاصله از ویلای شما قرار داشته باشند و ویلایی رو به روی ویلای شما در حال ساخت نباشد تا بتوانید به راحتی از این موقعیت استفاده نمایید.

در این ۱۰ سال گذشته تا به امروز ،ساخت ویلاهای جنگلی در شمال بطور اخص مناطق نوشهر ،چلک ، رویان و سیسنگان بر تعداد آنها افزایش چشمگیری داشته است .
قیمت مناسب نسبت به ویلاهای ساحلی یکی از امتیازات آن میباشد.
از ویژگی دیگر دید همزمان کوه با دریا ‌و مناطق اطراف تا انتهای چندین کیلومتری رویت می کنید .

 

با توجه به افزایش تقاضا جهت خرید ویلاهای جنگلی ،خیلی از کارفرمایان و پیمانکاران به دنبال ساخت در تیپ های نظیر نیم پیلوت، دوبلکس ،روف گاردن ،تریبلکس و استخردار اجرا می کنند .

بنابراین افزایش قیمت زمین در این چند سال اخیر، کارفرمایان و مالکان دیگر به ساخت ویلاهای فلت و نیم پیلوت اقدام نمی کنند ،به این دلیل‌ فروش آن به صرفه نیست و برای همین بیشتر ویلاهای جنگلی در شمال ایران مانند نوشهر و رویان به سوی ویلاهای دوبلکس و تریبلکس روی می آورند.

 

امید است شما خریدار محترم با دقت و نطر و بررسی همه ی جوانب ،ویلای جنگلی مناسب جهت استفاده بهینه انتخاب و خریداری نمایید .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش ویلا جنگلی ،می‌توانید با املاک آباد گران شمال تماس حاصل فرمایید.

 

یادتان باشد در هنگام خرید ویلای جنگلی نکاتی را رعایت نمایید :
توجه داشته باشید که این نوع ویلاها دارای  پایان کار و سند و امکانات اولیه برای زندگی را دارد یا خیر.
برخی از ویلاها به دلیل اینکه غیرقانونی و خارج از بافت مسکونی و در زمین های کشاورزی ساخته می شوند امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز را ندارند که می تواند در ادامه برای شما مشکل ساز باشد علاوه بر این به دلیل نداشتن پایان کار شما نمیتوانید برای گرفتن آب یا برق و سند اقدام کنید.

این مساله هر روز شاهد ساخت و سازهای بی رویه در زمین های گشاورزی هستیم ،جا دارد از مسئولین امر ، علی‌الخصوص جهاد گشاورزی و سایر مراجع ذیصلاح دقت و همت بیشتری در این زمینه داشته باشند .
علاوه بر این در هنگام خرید دقت داشته باشید که آیا موبایل و اینترنت در این منطقه آنتن دهی دارد یا خیر.

حتماً تمام اتاق ها و اطراف ویلا را چک کنید و ببینید  آیا برای سکونت شما و خانواده تان مناسب است یا خیر با تنها چند ساعت وقت گذاشتن و چک کردن می توانید از هدر رفتن سرمایه تان و انتخاب غلط جلوگیری کنید .

در پایان یادآوری می‌شود که املاک آباد گران شمال در شهرستان نوشهربا ۱۵ سال سابقه ی درخشان ملکی و استفاده از کارشناسان مجرب و مشاور حقوقی ،سعی در ارائه خدمات به هموطنان و خریداران ویلاهای جنگلی میباشد .

با ما همراه باشید.

Abadgaranshomal.ir

0912-3436040
09113950747

هر گونه کپی برداری از این سایت منع و پیگرد قانونی دارد .

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید