اخبار سایت

جديترين خبرهاي مشاورین املاک آبادگران شمال

باغ ویلا چه نوع ویلایی هست؟

باغ ویلا چه نوع ویلایی هست؟

 

به مکان و فضای بزرگ با سرسبزی آن گفته می‌شود که شما و اعضای خانواده آزادانه و با خیال آسوده بتوانید به استراحت و تفریح بپردازید.
باغ ویلا معادل فارسی آن که در زمان پهلوی به کار گرفته می شد و بعد از مدتی در همان دوره به کلمه باغستان تغییر کرد و از دیگر کلمات آن پردیس است که به معنی بوستان میباشد.
در زمان حکومت ایران باستان ،شاهان هخامنشی جهت استراحتگاه خود ،کاخ های خود را با باغ سرسبز و درختان بزرگ ، بسیار اهمیت می دادند .

باغ ویلا ها این تجربه را به شما ارائه می دهند که علاوه بر تنفس هوای پاک اطراف ات بتوانید از کاشت فضای سبز شامل درختان و گل های زینتی و تخصصی مورد استفاده ببرید.

در زبان فارسی به باغ ایرانی ،باغ سرا یا فردیس ،بوستان یا بستان گفته می شد که در زبان انگلیسی به نام persian garden است .
آنچه باغ های ایران زمین را از زاویه ی دیگر جهانگردان متمایز می کند ،عبور نهر آب در داخل باغ بوده است .
اصولا داشتن باغ ویلا نشانه ای از هماهنگ بودن افراد با طبیعت است و فضایی ایجاد شود جهت بستر طبیعی در بین درختان و آب و هوای مطبوع آن میباشد.
سوال اینجاست چقدر از این گونه ویلا باغ ها استفاده نمودید و یا حداقل چند ساعت داخل این باغ ها قدم زدید و چند روزی از زندگی شهری دور شدید و در این نوع سازه ها زندگی لذت بردید .

چگونه میتوانید یک باغ ویلا داشته باشید ؟

املاک آباد گران شمال پیشنهاد می کند با کمی دقت نظر و مشاهده و مشاوره عالی صاحب باغ ویلا در شمال شوید .
املاک آباد گران شمال بهترین ویلا باغ های شهرکی و مستقل با توجه به بودجه تان در مناطق نوشهر ،چلک ،سیسنگان ،رویان تقدیم شما عزیزان خواهد نمود .
نزدیکی به جنگل و دریا ،دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی همچنین راه ارتباطی بسیار نزدیک به آزاد راه تهران شمال یکی از بهترین گزینه جهت انتخاب باغ ویلا در این مناطق میباشد .
یکی از درخواست های مردم شهرهای صنعتی ایران این است که زمانی را به دور از آلودگی، استرس در کنار خانواده و دوستانشان باشند .
واحد های آپارتمان های کوچک و زندگی ماشینی خانواده ها و آلودگی صوتی با انواع بیماری‌های ریوی و قلبی عروقی خصوصا سالخوردگان باعث شده که در سال های اخیر افراد زیادی برای خرید انواع ویلا باغ به سوی شمال خصوصا غرب مازندران بیایند .

در این قسمت برای هر خریدار سوال پیش می آید که برای پیدا کردن یک باغ ویلای مناسب چه کارهایی باید انجام شود و چه نکاتی باید توجه کرد تا در نهایت بتوان ویلا باغ مناسبی انتخاب نمایند .
همانطوری که می دانید سرشت و فطرت انسانها با طبیعت آمیخته شده است و از زمان‌های گذشته تا اکنون شغل اصلی مردم باغداری ،باغبانی، گشاورزی بوده است و این عوامل باعث شده که علاقه به طبیعت در وجود همه ی انسانها وجود دارد .
در حال حاضر زندگی شهری انسانها را از طبیعت اطراف خود دور کرده است ،اما افراد بسیار زیادی برای دور شدن از زندگی در شهرهای صنعتی و آلودگی های صوتی و هوا ارمغانی برای آنان نداشته است ،به فکر خریداری باغ ویلاها اقدام کنند تا با این روش بتوانند با طبیعت آشتی کنند و از مناظر زیبایی آن استفاده بهینه نمایند .
برای خرید باغ ویلا باید بدانید کدام مورد نظر ما هست .
برخی از ویلا باغ ها به این صورت هست که خانه ویلایی وسط باغ قرار داده شده است و دور تا دور آن کاملا باغ است .
تعدادی از آن ویلا در انتهای ملک واقع شده است و در جلوی آن باغ قرار دارد .
نکته قابل ذکر است که قیمت خرید باغ ویلا در نوشهر و رویان بستگی به عوامل زیادی شامل بافت منطقه ،امکانات ویلا باغ، متراژ ، مساحت و همچنین سایر امکانات دیگر را در بر می گیرد
مساله بعدی که باید یادآوری کنیم ویلا باغ، محیط بزرگ و مملو از درختان است که در اطراف آن ساختمانی به چشم می خورد ،در واقع مکانی است که نگاهمان به باغ و طبیعت بوده و و به جایی می رویم به جز طبیعت ،چیزی دیگری برای ما قائل لمس و مشهود نیست .
لذا بیشترین خریداران خونه باغ از تهران ، اصفهان و سایر استانها به شمال و مازندران علاقه خاصی در شهرستان نوشهر ،چلک ،سی سنگان و رویان دارند ،چرا که نزدیکی کوه و جنگل با دریا همراه با سرسبزی رشته کوه البرز خیلی مهم جلوه نموده است .
در این چند سال اخیر خیلی از شهروندان تهرانی ،اصفهان ،یزد و کرمانشاه به علت تغیرات آب و هوایی و خشکسالی با ورود ریز گردها به زندکی در پیرامون روستاهای اطراف مازندران روی آوردند.

فرق ویلا باغ با سایر ویلا ها :

تفاوت ویلا با باغ ویلا در طراحی آن با زمین بیشتر هست ،
دلیل دیگری در قیمت و هزینه آن با سایر ویلاهاست .
در شمال باغ ویلا ها همان گونه که از نامشان مشخص است ،معمولا در خارج از روستا ایجاد گردیده و علاوه بر کاربردی بودن آن، لوکس و چشم اندازی بینظیر که برای استراحت و تفریح ساکنان و‌مالکین آن به بهترین شگل مهیا می کند .
در شهرهای شمالی ایران از جمله استان مازندران، باغ ویلاهای شگیل و زیبا به چشم می خورند که چشم نوازی از مناطق شمالی را زیباتر نموده است .
خاک حاصلخیز ،پوشش گیاهی عالی، ،آب و هوای معتدل همراه با گشتزارها باعث می‌شود که از سایر نقاط ایران به فکر زندگی کردن در منطقه ی آرام به دور از زندگی شهرنشینی باشند .
آنچه که موجب رضایت و خوشحالی خریداران می‌شود داشتن فضای سبز و برخورداری از درختان مثمر ثمر میباشد .
خیلی از خانواده های ایرانی برای مسافرت سعی می کنند بصورت دورهمی باشند ازاین‌رو ویلاهای معمولی و یا لوکس برای خانواده های چند نفره مناسب نیست ، در واقع انتخاب و خرید ویلا باغ در شمال ایران از جمله مناطق نوشهر تا رویان بنا بر مواردی که ذکر شد استقبال زیادی نمودند .
با خرید باغ ویلا در نوشهر و یا چلک ،سی سنگان برای آینده با توجه افزایش زمین یک سرمایه‌گذاری در آینده برای شما خواهد بود

قیمت خرید ویلا باغ در نوشهر بستگی به متراژ آن و سایر امکانات و اسناد مدارک را بررسی می‌شود.
فروش ویلا باغ در شمال در بیشتر موارد بصورت مستقل و در نقاطی شهرکی هم وجود دارد .

امکاناتی که یک ویلا باغ در شمال دارند کدامند ؟‌

۱-باغ مرکبات و مثمرثمر با درختان زینتی :
زمانی می‌توانیم از کلمه ویلا باغ استفاده کنیم که مجموعه ی فضای سبز عالی جهت بهره برداری خانواده ها جهت استفاده بهینه انجام گیرد .

۲-استخر :
یک نمونه از امکانات در شمال محسوب می‌شود، البته با توجه مساحت آن میتوانید احداث نمایید همچنین دور تا دور آن از چادر برزنتی استفاده نمایید .
از طرفی باید بدانید داشتن استخر در باغ، باید به فکر چگونگی تمیز کردن آن و یا تعویض آب استخر باشید .

۳- آلاچیق
از دیگر امکاناتی که محوطه آن زیبایی خاصی می بخشد آلاچیق در طرح بتنی ،چوبی و چتری میتوانید نصب کنید و در هر زمانی از آن استفاده نمایید.

موارد مهم در هنگام خرید :
۱- استعلام
در این مقاله شما را با انواع باغ ویلای شمالی در مناطق نوشهر، چلک، سیسنگان و رویان و‌نمونه طراحی آشنا می سازیم.

باغ ویلا به سبک سنتی

ساخت باغ ویلا سنتی، یکی از سبک هایی است که مورد توجه مردم قرار می گیرد . طراحی محوطه سازی و دکوراسیون داخلی باغ به سبک سنتی، همیشه خریداران نگاه ویژه ای به آن داشته اند . زیرا در کشور ما معماری از هنر های قدیمی ریشه دار و توجه همه ی علاقمندان میباشد.
ساخت حوض در داخل حیاط و یا گوشه ی آن، نمادی از معماری سنتی ایران است. به دلایل شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران ، حیاط در میان هر خانه ای به روش خاصی ساخته و جا گذاری می‌شود.
امروزه داشتن حوضچه به همراه آبنما در طراحی سنگی و یا آجرنما داخل باغ ویلا مورد پسند بسیاری از مالکان و سازندگان قرار گرفته است . رنگ آبی حوضچه و گل ها همراه با گیاهان در طراحی باغ ویلا سنتی، عمدتا نشانه ای از معماری ایرانی هستند ،به عنوان مثال در داخل حوض متوسط چند تا ماهی کوچک و شیر آب در کنارش به زیبایی آن می‌افزاید .
در طراحی باغ ویلا سنتی انتخاب با سازنده و یا پیمانکار میباشد ، باید از شیوه و متدهایی استفاده کنید که نشان دهنده این نوع سبک طراحی است.
همانطوری که می دانيد آجر به عنوان یکی از مصالح مهم برای ساخت ویلا باغ مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر دیواره آن از پوشش آجر ایرانی بودند ، در نما و ظاهر آن‌ چشمگیر بوده است .
درگذشته ی ایرانیان و حتی در حال حاضر ، داخل حیاط را بر روی تخت هایی می نشستند و به پشتی ها تکیه می دادند. این یکی از نمادی عناصر دکوراسیون سنتی است که می‌توان در قالب فرش دستی و یا گلیم استفاده نمود .
در همان زمان از سماور زغالی نیز در داخل محوطه حیاط استفاده می کردند .
پنجره های تمام اطاق ها به روش قدیمی با شیشه های رنگی تزئین می شوند .

۲- باغ ویلا به سبک مدرن :

در طراحی آن از شیوه های متفاوتی که بصورت ساده و زیبا و درعین حال کاربردی بوده استفاده می شود.
سازه ها بصورت مکعب و مستطیل ساخته می‌شود و در واقع ذهن افراد حس آرامش و راحتی را به مخاطب القا می کند .
سبک کلاسیک از محبوب ترین روش در بین افراد محسوب می شود و انواع دکوراسیون خاصی که سبک کلاسیک در باغ ویلا ها را منحصربه‌فرد کرده بسیار زیاد است و این سبک از زمان‌های گذشته مورد پسند مردم بوده است.
وجود پنجره های بزرگ و ستون های بلند ،آبنما، مجسمه ها و سایر تزئینات قابل مشاهده می باشند .
رنگ آمیزی در ایجاد باغ ویلا ها نقش بسزایی داشته است ،بیشتر از رنگهای کرم ،شیری ،شکلاتی، زرشکی استفاده میشود . همچنین نورپردازی هوشمند در محوطه بصورت طبیعی و مصنوعی اجرا می گردد .
با وجود پنجره های بلند ،نور بصورت مستقیم وارد فضای داخلی شده و نمای ساختمان را جلوه ی خاصی داده است .
این نوع سبک در نما از انواع سنگ ها استفاده شده است .
داشتن آبنما ی کلاسیک با مجسمه های بزرگ در زیباسازی ویلا باغ تاثیر شگرفی خواهد داشت .
بیشترین فروش باغ ویلاهای کلاسیک در مازندران بوده و به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و مرطوب زمینه بسیار مناسبی برای خرید ویلا باغ می باشد .
و مشتریان ثروتمند جهت خرید ویلا باغ در مازندران از شهرستان نوشهر تا رویان میباشند ،این نوع ویلاها به نحو مطلوب با زیبا ترین ایده های محوطه سازی و طراحی فضای سبز ساخته شده اند .
نکته ای باید برای خوانندگان محترم ذکر کنم که متریال کاربردی در ساخت باغ ویلا از نوع با کیفیت که باعث ایجاد استحکام و‌مقاومت بنا در سال های آینده خواهد شد .
از جمله خونه باغ ها یی هستند که در بهترین شهرهای شمالی مازندران (چلک ،رویان ،سیسنگان و نوشهر ) در مناطق جنگلی و ساحلی می‌توانید نمونه های آن را پیدا کنید .
قیمت باغ ویلا ها در نوشهر و رویان بستگی به متراژ و اسناد مدارک همچنین موقعیت منطقه در نظر گرفته شده است .

برای مشاهده موارد مشابه ویلا باغ به صفحه سایت زیر مراجعه فرمائید:

املاک آباد گران شمال

تمامی تلاش این دفتر ،ارائه فروش ویلا باغ در شمال با بهترین گزینه میباشد .

با ما تماس بگیرید
۰۹۱۲-۳۴۳۶۰۴۰
۰۹۱۱-۳۹۵۰۷۴۷

هر گونه کپی برداری از این سایت منع و پیگرد قانونی دارد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید